به گزارش همشهریآنلاین، عقدایی به عملکرد خوب کنترلرهای پرواز فرودگاه مهرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: صدای آرام و بدون استرس کنترلر پرواز فرودگاه مهرآباد به فرود موفق هواپیما کمک بسیاری کرد.
به گفته او هرگونه ارتباط اضافی و بیش از حد در شرایط اضطراری میتواند باعث بروز مشکل در فرود هواپیما شود.
وی با بیان اینکه خطای انسانی غیرقابل اجتناب است به ایسنا گفت: برای جلوگیری از بروز خطای انسانی طراحی هواپیماها پیشرفتهتر شده و سیستمهای اضافی بر روی هواپیما گذاشته میشود اما برخی از خطاها به کمبود سواد و تجربه برمیگردد که نمیشود کاری برای آن انجام داد.
به گفته او دلیل باز نشدن چرخ بویینگ 727 پرواز مسکو ـ تهران این بود که یک قطعه لاستیک در محفظه باز شدن چرخ هواپیما گیر کرده و آن را بسته و مانع باز شدن چرخ هواپیما شده است.
وی گفت: کاری که انجام دادیم براساس وظیفه و بنا به چک لیستهای موجود بوده است.
چندی پیش یک فروند بوئینگ 727 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) که از مسکو به سمت تهران پرواز کرده بود هنگام فرود با مشکل باز نشدن چرخ جلوی هواپیما روبرو شد اما با مهارت خلبان و کادر پروازی با موفقیت به زمین نشست و هیچگونه مشکلی برای هواپیما و سرنشینان آن رخ نداد.